Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 29 marca 2024 15:11
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Skandal na posiedzeniu Komisji Rewizyjnej. Utajniono obrady i wyproszono dziennikarza!

Marek Czarnecki wyprosił dziennikarza Panoramy Oleśnickiej i portalu olesnica24.com z posiedzenia Komisji Rewizyjnej. Taka sama represja dotknęła Jarosława Sadowskiego, byłego wiceburmistrza, który chciał przysłuchiwać się obradom. - To jest skandal! - ocenił radny Kazimierz Karpienko, członek Komisji Rewizyjnej.
Skandal na posiedzeniu Komisji Rewizyjnej. Utajniono obrady i wyproszono dziennikarza!
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Marek Czarnecki odmawia dziennikarzowi wstępu na posiedzenie.

Autor: kadr z video

Dziś odbyło się posiedzenie Komisji Rewizyjnej Rady Miasta Oleśnicy, w ramach którego Komisja miała dokonać zaplanowanej wcześniej kontroli. Chodziło o "sprawdzenie zasadności wydatków na marketing i promocję miasta Oleśnicy, w tym umów cywilnoprawnych, w latach 2015-2018". 

Nasza redakcja od kilku dni czekała na obwieszczenie o posiedzeniu Komisji Rewizyjnej umieszczone w "Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Oleśnicy". Dopiero dziś rano pojawiło się zawiadomienie, że dzisiaj o godzinie 12 odbędzie się "kontrola" (plik z zawiadomieniem można pobrać niżej).

Kiedy nasz dziennikarz stawił się w ratuszu i czekał przed salą obrad na rozpoczęcie posiedzenia, podszedł do niego przewodniczący Marek Czarnecki (klub Jana Bronsia) i poinformował, że "prasy nie będzie" - posiedzenie nie jest dostępne dla dziennikarzy, ponieważ jest to kontrola, a nie posiedzenie. Powołał się na "ustawę o samorządzie".

Nie dawaliśmy za wygraną. Nasz dziennikarz udał się do sali obrad. Rejestrowaliśmy kamerą przebieg zdarzeń, w tym także rozmowę w holu ratusza pomiędzy przewodniczącym a dziennikarzem przed rozpoczęciem posiedzenia.

Zaprotestował przeciwko utajnieniu posiedzenia członek Komisji Kazimierz Karpienko (Oleśnica Razem). Powoływał się na jawność działań samorządu, prawa wynikające z Konstytucji. Nie przekonało to Czarneckiego. Kilkakrotnie powtórzył on, że nie jest to posiedzenie Komisji, a kontrola, podczas której będą ujawnianie dane podmiotów, z którymi zawierano umowy, oraz kwoty umów. Nie przyjmował do wiadomości argumentu, że jest to jednak posiedzenie, w ramach którego odbywa się kontrola.

Posiedzenie komisji z mocy prawa jest jawne. Wyłączyć jawność można jedynie w czasie kontroli, kiedy podawane są dane wrażliwe. Nie są jednak chronione dane podmiotów, z którymi Urząd Miasta zawiera umowy. Każdy może wystąpić do Urzędu z wnioskiem o udostępnienie informacji publicznej i zażądać kopii dowolnej umowy czy rachunku.

Czarnecki oświadczył, że w sali mogą pozostać jedynie osoby upoważnione do kontroli (poza przewodniczącym - także Henryk Bernacki, Marek Kamaszyło, Michał Kasprzyszak, Kazimierz Karpienko), po czym wyprosił z sali obrad naszego dziennikarza oraz Jarosława Sadowskiego, byłego wiceburmistrza, który chciał przysłuchiwać się obradom. Co ciekawe, później pojawił się w sali obrad radny Paweł Bielański (Oleśnica Razem). Mimo iż nie jest on członkiem Komisji Rewizyjnej ani nie miał upoważnienia do przeprowadzania kontroli, przewodniczący pozwolił mu pozostać i obserwować przebieg kontroli w trakcie posiedzenia!

Po opuszczeniu sali natknęliśmy się na przewodniczącego Rady Miasta Aleksandra Chrzanowskiego. Zapytaliśmy go, jak odniesie się do odmówienia nam prawa udziału w posiedzeniu Komisji. Powtórzył on, że "kontrola nie jest posiedzeniem Komisji Rewizyjnej" i oświadczył, że zgadza się z decyzją Czarneckiego.

 

W tej sprawie na pewno będziemy kierować skargę do Rzecznika Praw Obywatelskich. Występował on w podobnym przypadku ze skargą do sądu na przewodniczącego komisji rewizyjnej w jednej z gmin. Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie uznał zasadność skargi Rzecznika i stwierdził bezzasadność czynności przewodniczącego komisji rewizyjnej polegającej na odmowie wstępu na posiedzenie.

Michał Kasprzyszak (klub Jana Bronsia) stwierdził w trakcie posiedzenia, że będzie można zapoznać się z protokołem kontroli, który będzie jawny. W odpowiedzi przytoczmy niedoświadczonemu radnemu fragment uzasadnienia wyroku WSA w Krakowie: 

"Należy wskazać i na to, że czym innym jest jawność i dostępność posiedzeń komisji rady gminy, a czym innym możliwość zapoznania się z protokołem obrad (posiedzenia) komisji. Są to dwa odmienne zakresy stosowania zasady jawności i skorzystanie z jednego z nich nie prowadzi do niemożliwości skorzystania z drugiego zakresu, ani też nie wyłącza możliwości skorzystania z drugiego zakresu".

Uważamy, że doszło do naruszenia zasady jawności działania oleśnickiego samorządu i uniemożliwienia dostępu do informacji publicznej w formie udziału w posiedzeniu kolegialnego organu władzy publicznej pochodzącego z publicznych wyborów. Naszej redakcji uniemożliwiono pracę na rzecz obywateli, a dziennikarzowi wypełnianie dziennikarskich obowiązków. Nie kwestionujemy prawa do zachowania w poufności wrażliwych danych, ale protestujemy przeciwko wyłączaniu jawności całych posiedzeń Komisji Rewizyjnej pod tego rodzaju pretekstem. Wyłączyć jawność można jedynie co do części posiedzenia, ale i to nie musi być konieczne, bo dziennikarz nie wykonuje czynności kontrolnych i nie przegląda dokumentów z danymi wrażliwymi. Tak właśnie - w obecności dziennikarza - odbywały się kontrole w poprzedniej samorządowej kadencji.

Szerzej - w Panoramie Oleśnickiej.

 

Kliknij aby odtworzyć


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
w 19.02.2019 11:21
http://www.wspolnota.org.pl/aktualnosci/aktualnosc/osoby-postronne-podczas-kontroli-przeprowadzanej-przez-komisje-rewizyjna/

Z 19.02.2019 12:27
Interpretacja z 2012 roku. Trochę się zmieniły czasy.

ram 19.02.2019 10:09
Konkurencyjny portal publikuje (ustawowe) odprawy byłych włodarzy . Czy można doszukać się i opublikować odprawy poprzedników po przegranych wyborach w 2015?

! 19.02.2019 13:27
Nie żartuj!

czytelnik 19.02.2019 13:32
Były dawno w Panoramie Oleśnickiej.

xxx 18.02.2019 09:30
Czarnecki jest z klubu Bronsia!!!!!!!!!!!!!!!!!! to nie pisior

. 18.02.2019 18:04
Pisowiec utajnił posiedzenia. Musi być pisiorem

asesor z IPN 18.02.2019 19:00
.... to stary towarzysz. Zdaje się, że '68 krzyczał: "Literaci do pióra, studenci do książek" ....

REFERENDUM 17.02.2019 20:32
To wszystko wina Bronsia i PO! REFERENDUM i odwołać go!

Złota 17.02.2019 10:49
Oleśnicki pisior wyrzuca dziennikarzy, bo chce coś ukryć! Co macie do ukrycia radni Jana Bronsia? Konstytucja już dla was nie ważna?

ola 18.02.2019 09:32
Czarnecki jest poddanym Bronsia, a nie pisiorem.

emeryt MGK 17.02.2019 07:00
W Oleśnicy nie będzie dotąd demokracji do puki żyją emeryci wojskowi po obu jednostkach wojskowych i innych służb mundurowych wykształconych w Moskwie lub pod okiem jakiegoś wysoko postawionego komucha,piszą pierdoły tak jak pan Ewelina Kasprow ! Zapomnieli jak pisali na kolegów ,sąsiadów i znajomych paszkwile i donosy do różnego rodzaju nadzorców komunistycznych a teraz drą gębę DEMOKRACJA !!! Zakłamane czerwone szuje

emerytka z UTW 17.02.2019 11:03
Panie emerycie niech pan dobrze zrozumie. Pisiorem jest pan Czarnecki.

zyga 17.02.2019 12:12
Ale to nie PIS rządzi w magistracie tylko jaśnie spocony i jego wazeliniarze a to są totalniaki z PO

dialektyk 17.02.2019 17:59
Odróżnijmy członków Prawa i Sprawiedliwości od pisiora Czarneckiego. Pisior to pisior.

zyga 17.02.2019 18:47
Komentarz zablokowany

Ewelina Kasprow 17.02.2019 00:25
Nie pozwólmy żeby pisior kierujący komisją tłumił demokrację w Oleśnicy.

Ewelina Kasprow 17.02.2019 00:25
Nie pozwólmy żeby pisior kierujący komisją tłumił demokrację w Oleśnicy.

KOD Oleśnica 16.02.2019 17:41
Czarnecki to pisior. Czy on nie wie co to KON-STY-TUC-JA?!!!!

Kmicic 16.02.2019 17:18
Michał Kasprzyszak (klub Jana Bronsia) stwierdził w trakcie posiedzenia, że będzie można zapoznać się z protokołem kontroli, który będzie jawny. W odpowiedzi przytoczmy niedoświadczonemu radnemu fragment uzasadnienia wyroku WSA w Krakowie: "Należy wskazać i na to, że czym innym jest jawność i dostępność posiedzeń komisji rady gminy, a czym innym możliwość zapoznania się z protokołem obrad (posiedzenia) komisji. Są to dwa odmienne zakresy stosowania zasady jawności i skorzystanie z jednego z nich nie prowadzi do niemożliwości skorzystania z drugiego zakresu, ani też nie wyłącza możliwości skorzystania z drugiego zakresu".

Lex 16.02.2019 16:56
Do Oleśniczanin, i cyt. z tego artykułu: " (...) Dlatego przepisy statutu powinny ustalać czytelny schemat postępowania komisji rewizyjnej. Np.: 1) komisja działa na posiedzeniach, protokołowanych analogicznie do posiedzeń pozostałych komisji stałych rady; 2) czynności kontrolne prowadzone są w trakcie posiedzenia komisji. (...) Punkt 2 wydrukować i dać Czarnieckiemu , nich sie douczy.

oburzony 16.02.2019 16:20
A dlaczego Kijakowska z prawomocnym wyrokiem pracuje w służbie publicznej ? Czy tak można ?

OLEŚNICZANIN 16.02.2019 15:29
Z tego nagrania wynikało że jest to kontrola a nie posiedzenie? Członek komisji rewizyjnej, jako funkcjonariusz publiczny, podczas kontroli podlega przepisom o bezpieczeństwie i higienie pracy oraz zobowiązany jest do przestrzegania przepisów o ochronie informacji niejawnych, o ochronie danych osobowych oraz innych przepisów, z których wynikają rygory szczególnego postępowania z informacjami pozyskanymi w trakcie kontroli. Warto jest rozważyć wykupienie odpowiedniej polisy ubezpieczeniowej dla członków komisji. PROPONUJĘ PRZECZYTAĆ https://www.prawo.pl/samorzad/prawo-nie-precyzuje-trybu-pracy-komisji-rewizyjnej,83969.html

kuria wasza mać 16.02.2019 12:30
A brudy pisowskich rządów by nie wyszły ? Przecież mają badać cztery lata wstecz !

Kuria 16.02.2019 12:46
Masz rację, i zobacz ten zapiekły pisowiec Czarnecki bezprawnie jednoosobowo utajnił posiedzenie ! Skandal!

KOD Oleśnica 16.02.2019 17:43
Czarnecki to pisior!

Pytam 15.02.2019 22:40
Czarnecki bał się ujawniać posiedzenia, bo wyszło by że Andrzej Sowa dostaje 5 tysięcy za prowadzenie fejsbuka miasta. Kijakowska 3tys. ? Aż tak się boją prawdy

Fchowiec od wszystkiego 15.02.2019 20:16
Panie Krzysztofie Kowalski nie zabieraj Pan głosu jak Pan w temacie nie masz zielonego pojęcia.

antyperspirant 15.02.2019 18:17
Jak w Elblągu się uda, to i może dla Oleśnicy będzie nadzieja: https://wpolityce.pl/polityka/153599-w-elblagu-narasta-bunt-przeciw-rzadom-obecnego-prezydenta-miasta-bedzie-marsz-i-referendum

dramat Oleśnicy ! 15.02.2019 18:01
Ale władze wybraliście,kto na nich głosował?

beznadzieja 17.02.2019 09:10
to jest UKŁAD a układ jest tak silny że na wiele długich lat zadomowił się w tym mieście i powiecie - układ nagina prawo działa jak mafia tak właśnie wybrali układ i kliki

Krzysztof A. Kowalski 15.02.2019 17:38
Czy identycznie nie było, gdy w poprzedniej kadencji wyproszono dziennikarza portalu MojaOlesnica.pl ze spotkania ówczesnego burmistrza Michała Kołacińskiego z radnymi na temat galerii handlowych?

orient 15.02.2019 17:54
NIE. Diametralnie różne spotkania.

Sowa & przyjaciele 15.02.2019 17:59
ja bym to jeszcze powiązał z bezpieczeństwem bakteriologicznym ...

Gall Anonim 15.02.2019 18:00
Naprawdę nie widzi Pan różnicy między POSIEDZENIEM Komisji Rewizyjnej a SPOTKANIEM z radnymi? Poza tym co ma być punktem odniesienia - jakiś fakt z przeszłości czy obowiązujące prawo? Litości.

. 15.02.2019 18:29
A było to posiedsne robocze czy komisja. Rozróżniasz to ?

.. 15.02.2019 20:21
Nie , nie było identycznie. Czego Krzyś się nie nauczył to niemożliwe aby Krzysztof umiał. Duże braki w zrozumieniu tekstu

turkuć 16.02.2019 06:15
Panie K.A Kowalski może u was w Szwecji tak jest ! wypraszają rodowitych Szwedów a element napływowy rządzi jak u siebie Faludży

Takie jest prawo 19.02.2019 13:31
Nie, bo tam część radnych chciała zgłosić swoje wątpliwści co do jednego z projektów podczas zwykłego spotkania. Nie było to ani posiedzenie, ani sesja. Narady w ratuszu np. z naczelnikami odbywają się bez mediów. Spotkania robocze w ratuszu odbywają się bez mediów. Ale komisje i sesje są otwarte.

e. 15.02.2019 15:56
Pan Czarnecki będzie dyrektorem pcpr a nie mopsu. i oby jak najszybciej hahaha

MCD 15.02.2019 17:04
Mopsem to on już jest.

arspraw 15.02.2019 15:43
Szanowny Panie Redaktorze Naczelny „Panoramy Oleśnickiej”! Proszę odpowiedzieć dlaczego wyproszony z obrad komisji dziennikarz nie wezwał Policji?? Podobna próba wyproszenia z obrad komisji rewizyjnej dziennikarzy i radnego nie będącego członkiem komisji miała w Gminie Duszniki, Powiat Szamotulski. Tam jednak redaktorzy mieli jaja i wezwali na miejsce Policję. Można sobie poczytać o tym tu: -http://szamotuly.naszemiasto.pl/artykul/policja-na-komisji-rewizyjnej-w-dusznikach,3535117,art,t,id,tm.html Następnie wykluczona z obrad komisji radna z Dusznik złożyła doniesienie do prokuratury. Można sobie o tym poczytać tu: -http://szamotuly.naszemiasto.pl/artykul/radna-bachorz-zawiadamia-szamotulska-prokurature,3549116,art,t,id,tm.html Piszą Państwo, że powiadomią o incydencie Rzecznika Praw Obywatelskich. Ok, tylko, że to nie jest już incydent. To jest kolejne już delikatnie mówiąc uchybienie prawne obecnie rządzącego Oleśnicą ugrupowania. Uważam, że powinni Państwo w zaistniałej sytuacji podjąć następujące kroki prawne: - zawiadomić Prokuraturę Rejonową w Oleśnicy o możliwości popełnienia przestępstwa przekroczenia uprawnień (art. 231 Kodeksu karnego), możliwości popełnienia przestępstwa nie udzielenia informacji publicznej ( art. 23ustawy o dostępie do informacji publicznej), naruszenie prawa prasowego i swobodnego wykonywania zawodu dziennikarza, naruszenie wolności słowa; - wnieść do Rzecznika Praw Obywatelskich o wszczęcie interwencji prawnej; - wnieść do Wojewody Dolnośląskiego w ramach jego uprawnień nadzorczych o kontrolę podjętych przez aktualny samorząd oleśnicki uchwał i działań. O bezprawności działań aktualnej władzy samorządowej Oleśnicy świadczy wiele orzeczeń sadowych np.: - wyrok NSA z 17 października 2006 r., sygn. akt I OSK 1347/05; - orzeczenie WSA w Łodzi w z 9 lipca 2008 r., sygn. akt II SA/Łd 89/08; - orzeczenie NSA w z 7 marca 2003 r., sygn. akt II SA 3572/02; - wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gorzowie Wielkopolskim z 30 marca 2011 r., sygn. II SA/Go 105/11; - wyrok WSA w Łodzi z 8 maja 2014 r., sygn. I SA/Łd 6/14); - wyrok WSA w Opolu z 3 grudnia 2009 r., sygn. II SA/Op 333/09); - wyrok WSA w Rzeszowie z 15 grudnia 2009 r., sygn. II SA/Rz 877/09); - orzeczenie Trybunału Konstytucyjnego w wyroku z 16 września 2002 r. (sygn. K 38/01, DzU nr 156, poz. 1306); - wyrok WSA w Poznaniu z 8 maja 2014 r. (sygn. II SAB/Po 19/14); Podobne bezprawne praktyki samorządowych władz były opisywane w prasie, np.: -http://www.wspolnota.org.pl/aktualnosci/aktualnosc/mieszkancy-i-ich-prawa-na-sesji-rady-lub-posiedzeniu-komisji/ -https://www.rp.pl/artykul/1200060-Mieszkancy-maja-prawo-nie-tylko-do-udzialu-w-sesjach-rady-gminy.html -https://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/chcial-wyprosic-dziennikarza-wyszedl-sam,68428.html -http://tc.ciechanow.pl/aktualnosc-2894-sadowy_final_wyproszenia_publicznosci_i_dziennikarzy_z_sali_obrad_rady_powiatu_m.html

100/100! 15.02.2019 15:47
ARSPRAW dobrze prawi! A Bronś z Czarneckim niech teraz próbują polemizować z przywołanymi orzeczeniami NSA, WSA, TK...

zośka 15.02.2019 16:10
Dla mnie BOMBA !

:)) 15.02.2019 16:36
Dla mnie kapiszon ;)

arspraw 15.02.2019 18:22
Tak mnie jeszcze nurtuje, co obecna władzuchna samorządowa chce przykryć. Tak mnie się to nasuwa w kontekście pojawiających się słuchów o powierzeniu publikacji postów na Fb i stronie miasta zawnętrznemu podmiotowi. I tak mi się przypomniało, że samorząd może być skontrolowany przez Regionalną Izbę Obrachunkową i Najwyższą Izbę Kontroli w kontekście przestrzegania dyscypliny finansów publicznych.

JAK 15.02.2019 15:22
Jak wchodzę na waszą stronę, to mam wrażenie jakbym Fakt czytał. Macie newsy z tyłka wzięte i szukacie dziury wszędzie gdzie jej nie ma. [tekst usunięty z powodu naruszenia regulaminu]

zośka 15.02.2019 15:49
Wszyscy wiemy, co Janek ma w d....e - ładne rysuneczki były w czasie kampanii. Widać po ilości wpisów, że atmosfera rozgrzana. Wracaj @JAK na MO, tam piszą "prawdę" i są grzeczni ( na pewno za darmo....).

antyperspirant 15.02.2019 16:20
MO tacy sami "prawdomówni", "rzetelni" i "obiektwni" jak Gazeta Wyb .... i TVN

:)) 15.02.2019 16:34
...a *** rzetelna i obiektywna jak odrzeczy i tvpis ;)

Kto jest JAK 15.02.2019 16:17
Redakcjo nie reagujcie na tego DZBANA. Zmienia ksywki, a naprawdę nazywa się MATOŁEK.

Zenon 15.02.2019 15:12
Panie Redaktorze proszę spodziewać sie ataku ze strony Ratusza i mediów podległych Ratuszowi. Myślę , że szybko to nastąpi

Podiebrad 15.02.2019 14:44
Fajna sprawa : władza chce zniszczyć Panoramę i jej redaktorów ale robiąc takie numery napędza jej czytelników ( i reklamodawców !) . Czyli tak naprawdę wspiera obiektywne media . Brawo WY!

Piast 15.02.2019 15:02
Zniszczenie Panoramy nie wydaje się możliwe.

Welf 15.02.2019 22:28
Myślę że będą próbować

qaqa 15.02.2019 14:39
emocje jak na jagodach. redahtorki z *** niech sie zajmą majtkami babci Jadzi.

łowca troli 15.02.2019 15:07
W majtach to ty se możesz pogrzebać bęcwale jagodowy.

Kac Vegas 15.02.2019 14:33
Co się czepiacie, każdy się może pomylić.

z Lwowskiej 15.02.2019 14:31
Kazik Karpienko pięknie punktuje Czarneckiego. Barwo ! to jest radny . Władza nie powinna sie ukrywać . Panie Czarnecki weź pan się doucz: http://www.jaslo4u.pl/utajnienie-posiedzenia-komisji-niezgodne-z-prawem-newsy-jaslo-21431

JAK 15.02.2019 14:30
Bardzo dobrze!!!! Wreszcie się wzięli za tę pseudo prasę!!! Bardzo się cieszę, że tak się stało, bo może i na komisji wścipskie redaktorki robiły by zdjęcia dokumentów, czy ekranów laptopa... Takie życie... Przyzwyczajajcie się!

kabaret JAK? 15.02.2019 14:40
Ha ha ha! Dobre do pośmiania się!

Zuzia 15.02.2019 14:46
Tak , tak : trzeba zrobić porządek , posprzątać. Zlikwidować media, które źle piszą o władzy . Po co one są i komu . Tylko humor psują z rana

anonim 15.02.2019 12:57
Czy Pan Czarnecki będzie Dyrektorem MOPS w Oleśnicy.

Radek 15.02.2019 12:55
...jak to zobaczyłem, wstydzę się jako mieszkaniec Oleśnicy, jestem załamany taką reprezentacją miasta! Przepraszam, że oddałem głos na komitet Jana B.

klub AA 15.02.2019 16:21
cześć, jestem Radek, głosowałem na bronsia ...

Ostatnie komentarze
Autor komentarza: kamTreść komentarza: Super informacja. Głosuję na Horbacza. On i jego drużyna daje gwarancję rozwoju miasta.Data dodania komentarza: 29.03.2024, 13:33Źródło komentarza: Polbus wyremontuje dworzec w Oleśnicy?Autor komentarza: pan zbigniewTreść komentarza: już obiecał na konwencji, sam słyszałem. Ma mój głosData dodania komentarza: 29.03.2024, 08:43Źródło komentarza: Mikrolas na placu Zwycięstwa?Autor komentarza: Maria STreść komentarza: Janek pogadaj z Januszkiem i go uspokój.Data dodania komentarza: 29.03.2024, 08:16Źródło komentarza: (Przed)ostatnia sesja Rady Miasta OleśnicyAutor komentarza: Joanna JTreść komentarza: Panie Damianie niech Pan zmieni dilera i zapozna się z dokumentacją. Sąsiadów radzę poszukać na skateparku, za niskiej sali sportowej, za małego basenu do pływania, przegranego na miliony procesu z wykonawcą basenu , rozdętej administracji itd ...Data dodania komentarza: 29.03.2024, 08:13Źródło komentarza: Mikrolas na placu Zwycięstwa?Autor komentarza: Opus DeiTreść komentarza: Spoko, teraz doktor K. obieca pomnik braci K...i krzyż ekstra!Data dodania komentarza: 29.03.2024, 08:03Źródło komentarza: Mikrolas na placu Zwycięstwa?Autor komentarza: Wystarczy zagłosowaćTreść komentarza: Ale Plac Zwycięstwa popełnił Bronś nie Kołaciński. Poczytaj sobie w miejskich broszurach. Masz okazję 7 kwietnia pozbyć się tych szkodników z ORSData dodania komentarza: 29.03.2024, 07:23Źródło komentarza: Mikrolas na placu Zwycięstwa?
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Redakcja Oleśnica24.com

Olpress s.c. 56-400 Oleśnica, ul. Młynarska 4B - zobacz szczegóły

Redaktor naczelny: Krzysztof Dziedzic