Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
czwartek, 28 marca 2024 15:10
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Radny pyta: Ile kosztuje podatników wznowienie "bezpłatnego" Kuriera?

Oto tekst zamieszczony w mediach społecznościowych przez radnego Pawła Bielańskiego z Oleśnicy Razem:
Radny pyta: Ile kosztuje podatników wznowienie "bezpłatnego" Kuriera?

"Mimo trwającego szczytu pandemii, burmistrz postanowił wznowić wydawanie propagandowej gazetki zwanej "Kurierem Oleśnickim". Choć w w gazetce nie znajdziemy żadnej informacji, której nie znaleźlibyśmy na stronie  internetowej Urzędu Miasta czy w lokalnych portalach internetowych czy gazetach, to aby "bezpłatna" propagandówka  mogła zostać wydana zlecono zadania aż 4 (!) podmiotom  zewnętrznym. Jak wiemy nic nie ma "za darmo", a za wszystko płaci oleśnicki podatnik.

Komu burmistrz zlecił zadania związane z wydaniem propagandówki?

I tak:

⭕ Druk 10 tys. egzemplarzy wykonała firma Polska Press Sp. z o.o. fila Sosnowiec (należąca obecnie do PKN Orlen, wydawca m.in. lokalnej gazety „Oleśniczanin".)

⭕ Składem gazetki zajęła się prywatna firma K&G Enterprisses Grzegorz Kijakowski (m.in. wydawca lokalnego portalu internetowego)

⭕ Kolportaż? Nie wiadomo, ale ktoś kolportaż wykonał i z pewnością nie bezpłatnie  (ostatnio za ponad 2.5 tysięca gazetki kolportowała Poczta Polska)

⭕  Całość wydanie Kuriera zlecono natomiast... Oleśnickiej Bibliotece Publicznej im. Mikołaja Reja !?

O ile pierwsze 3 podmioty  (licząc hipotetycznie Pocztę Polską) wykonywały analogiczne zlecenia na potrzeby wcześniejszych "kurierów" . To zaangażowanie pracowników biblioteki do propagandowej gazety wysławiającej dokonania burmistrza jest nowością.  Nie wiem ilu pracowników biblioteki pracowało przy tym wydawnictwie.

Nie wiem czy pracowali nad wydaniem Kuriera  w ramach obowiązków  i godzin bibliotekarskich? Czy może zostali zmuszeni do pracy nadgodzinach? Nie ma pojęcia.
Zastanawiam się tylko po co w Urzędzie Miasta utworzono Sekcję Komunikacji Społecznej? I co robi kierownik tej sekcji? Skoro SKS jako merytoryczny wydział Urzędy  nie wykonuje tak stosunkowo prostego zadania?

A może nowo powstała Sekcja liczy zbyt mało etatów? Ale to raczej odpada, bo jak ostatnio widzimy  jeden z  pracowników  sekcji  widoczny jest na różnego rodzaju politycznych "briefingach", zatem natłoku pracy SKS raczej nie ma. Skąd zatem konieczność zaangażowania pracowników biblioteki?

BEZPŁATNIE tzn. ile?

Ile zatem "bezpłatny" Kurier kosztuje oleśnickich podatników?  Nie wiem. Ale oczywiście zapytam.

Oleśnicki podatnik ma prawo wiedzieć na co w pandemii wydawana jest publiczna kasa.

Pierwszy numer kosztował niemal 14 tysięcy, ale to był jeszcze rok 2019 (zatem przed pandemią). Teraz mamy kryzys "covidowy" zawsząd słychać, że trzeba zaciskać pasa, więc śmiem przypuszczać, że... tanio nie będzie!

W końcu "Covid", a propagandówka jest niezbędna, choć próżno szukać w niej np. telefonów do przychodni zdrowia czy Urzędu Miasta (zresztą jest "Covid" - urząd zamknięty po co mają ludzie dzwonić).

Przyczyna wznowienia Kuriera jest oczywista. Pół kadencji za nami, do wyborów co prawda daleko, ale co raz więcej osób o nich rozmawia. 

A sam Jan Bronś rozpoczyna swoją kampanie i informuje na łamach gazetki, że spełnił obietnice wyborcze dotyczące (już nie przejęcia dworca), ale jego remontu. Odkrywając  przy tym "Amerykę", że remont zrobi jego właściciel czyli PKP. Co prawda na razie remont dworca wciąż tylko na papierze. Ale to nic nie zmienia. Ważne, że propaganda wchodzi na nowe... tory.

Ile ona kosztuje? Ano wkrótce się przekonamy...



Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
? 31.03.2021 20:11
Przeczytałem najnowszą Panoramę Oleśnicką, są w niej życzenia świąteczne od Bronsia i Chrzanowskiego, czy są to życzenia też dla sekretarza Zbigniewa Rybaka który został tak haniebnie potraktowany przez Bronsia za przyzwoleniem Chrzanowskiego? Czy ci ludzie choć przez chwilkę zastanowią się nad swoim postepowaniem w tym tak sprzyjającym refleksji czasie?

Zwkowalski 31.03.2021 20:35
Rybaka potraktowano tak jak on też traktował innych. Co Rybak zrobił jak miasto chciało w 1996 wyłudzić umorzenie pożyczki na ochronę środowiska ? Co Rybak zrobił kiedy pozbywano się skarbnik ? Skarbnik wcale nie chciała iść na a emeryturę. To może potwierdzić kilku radnych. Co Rybak zrobił jak wcześniej pozyton się jednego naczelnika wydziału i kilku innych niewygodnych pracowników. Rybak też mnie nie przeprosił za donos na podstawie którego bylicka sporządziła akt oskarżenia. Ps. Oni nie składają życzeń za swoją kasę. Oni to robią za waszą kasę.

Helena 31.03.2021 21:09
Panie Zwkowalski, ależ Pan nienawidzi tego Rybaka. Żółć z Pana wypływa na każde najmniejsze jego wspomnienie. Litry żółci. Że też się Pan nimi sam nie zadławi. Jak Pan uwielbia wylewać na innych swoje pomyje.

zw-kowalski 31.03.2021 22:38
Heleno.Stwierdzam fakt z jego życiorysu. Nie jestem katolikiem. Ja kocham wszystkich ludzi. Dam ci taki przykład z demokracji. Jak aresztowano sąsiada z IV piętra to nie był mój problem. Nie musiałem go bronić. Jak aresztowano sąsiada z III piętra to też nie była moja sprawa. To samo było z sąsiadem z drugiego piętra. Gdy zabrano sąsiada z I piętra to pomyślałem sobie, że teraz będzie fajnie bo zostanę sam w budynku. Ale gdy aresztowano mnie nie miał mnie kto bronić. I tak jest owym Rybakiem. To nie jest moja ocena ale ocena ludzi którzy do mnie wtedy przychodzili. Pisałem. Zona mojego znajomego miała tam staż więc znam wszystko od podszewki. Czy ja mu kazałem donosić na mnie i kserować moją korespondencję do radnego Pałki. Jak jest taki OK to może na ramach Panoramy przeprosić mnie za owe donosy zakończone aktem oskarżenia. Jest tzw wielki tydzień . Ma szansę pokazać swoją uczciwość i człowieczeństwo.

płacę tu podatki 31.03.2021 16:50
Panie Pawle nie odpuszczać tej sitwie Oleśnica za Panem !

Wyborca 30.03.2021 21:17
Bronś to totalne nieporozumienie - czas ucieka, a zmiana jest konieczna.

OL 30.03.2021 17:52
Bronś nie ma poszanowania dla publicznego grosza. Wie, że to może być ostatnia jego kadnecja

KWJB 30.03.2021 19:26
To jest jego ostatnią kadecja

Zbych 30.03.2021 16:08
Też wolałem jak gazetki urzędowe robiła panorama?

Zwkowalski 30.03.2021 18:22
Zbych. Panorama też nie powinna robić gazetek urzędowych. To nie jest przejrzyste działanie. Zlecający czyli miasto zawsze liczy na lepsze traktowanie.

marek 31.03.2021 18:42
Były lepiej wydane, widać było rękę długoletniego składacza.

Zwkowalski 31.03.2021 19:28
Marek. Nie chodzi o skład. Chodzi o zasadę. Ja pamiętam te czasy gdzie te same zdjęcia były w Panoramie i w biuletynie. Więc , przynajmniej mi, źle to się wtedy kojarzyło.

Skandal 29.03.2021 22:21
Wydanie gazet przez samorząd to patologia - taka Białoruś bis

Tak to wygląda 29.03.2021 22:15
My wiemy, że radny Bielański ma rację, ale problem w tym, że do Bronsia nic nie dociera on cały czas żyje w przekonaniu, że robi dobrze i ataki na niego są bezpodstawne. Niestey dwór stworzył Cara który żyje w altetnatywnej rzeczywistości, nie przyjmuje nic. Sprawa jest beznadziejna.

Tak to wygląda 29.03.2021 22:26
Dwór cara klepie go po plecach, bo wszyscy mają z tego profity. Hasło "by żyło się lepiej" pasuje idealnie. Posadki, synekury, dodatkowe komisję. Nawet radni PiS w to weszli spragnieni stanowisk. Patologia samorządu

Żwkowalski 30.03.2021 18:20
Do @tak to wygląda. Jak widzisz to typowo polska cechą.

Tak jak przez ostatnie kilkanaście lat 29.03.2021 21:37
Nieomylny gra wszystkim na nosie.

zw*kowalski 29.03.2021 22:41
do @tak. macie to na co sobie latami zasłużyliście. Ja pamiętam czasy gdy większość z was dosłownie całowała go tu i ówdzie. A teraz lament.

Adtf 29.03.2021 21:25
Komentarz zablokowany

Twój wyborca 29.03.2021 21:23
Panie Paweł zajmij sie pan czyms co w Oleśnicy wazne nie siej Pisowskiej propagandy mam dosc tego co ty robisz..

. 29.03.2021 21:25
Trolu z ratusza wracaj na mojąbronsiowice.pl Pan Paweł to super radny.

? 29.03.2021 21:39
Mistrzu, teraz w czasie epidemii to też są ważne tematy, na co idą publiczne pieniądze? Na lans Bronsia? No nie ma na to naszej zgody. Panie Pawle, punktuj pan tego człowieka bo nie ma nad nim żadnej kontroli a jego semafory boją się cokolwiek powiedzieć, choć wielu z nich też się nie zgadza z takim marnotrawstwem publicznych środków.

zw-kowalski 29.03.2021 22:43
Do @twój wyborca. A dlaczego innym narzucasz co mają robić. Politycznie mi z Bielańskim nie po drodze ale to jeden z nielicznych radnych , który reprezentuje swoich wyborców.

Śmiem wątpić 29.03.2021 22:56
Człowieku do reszty oczadziałeś? Przecież Bronś to największy pisowiec w mieście teraz, PiS legitymizuje wszystko to co obecnie Bronś robi. Pan Paweł nigdy do PiS nie należał, wam już się wszystko we łbach pop....lo. Ty wiesz jak ty się nazywasz i kim ty jesteś człowieku?

??? 29.03.2021 21:19
No i oczywiście zleconko dla Kijakowskich. A jakże ! Rodzina na swoim ?

zw-kowalski 29.03.2021 22:47
Pamiętam takie zdarzenie z Kijakowskimi. Byliśmy umówieni, że wydrukują jako ogłoszenie płatne karty do referendum. Wcześniej nie mieli żadnych ogłoszeń z Ratusza. Kupuję gazetę aby sprawdzić jak z kartą do referendum a tam komunikat. "Z referendum nie mamy nic wspólnego ". I w tym samym wydaniu pierwsze ogłoszenie z ZBK. Tak się udomawia pewne osobniki.

Wertt 29.03.2021 21:11
Komentarz zablokowany

Biedna Oleśnica 29.03.2021 20:53
I nie ma bata na gościa, a oleśnickie półgłówki i tak nic z tego nie rozumieją dlatego tak łatwo Bronś nimi manipuluje.

Owca 29.03.2021 20:14
A ja wiem czemu zlecono to bibliotece.Bo tam dział promocji jest o klasę (albo dwie) wyżej niż ta sekcja komunikacji.

Jurek 29.03.2021 20:37
Racja.A z kolei Mokis przepracowany tymi koncertami,spektaklami,seansami,wernisażami...To nie ma czasu .No i Mokis dwa trza robić na stacji

s 29.03.2021 20:56
No to jak biblioteka lepsza, to rozwiązać tą Sekcje propagandy w ratuszu. Lelas to polityczny lans uprawia, a nie promocję

KL 29.03.2021 20:06
Propaganda Bronsia nie jest tania. Połowa kadencji ,a Bronś musi się lansować na tle odrapanego dworca PKP. To dowód jak zmarnował ponad 2 lata. A funkcjonowanie samego urzędu miasta to kpina z ludzi. tam nie sposób nic załatwić na czas. Urzędnicy nieobecni, bo na zdalnym.

Zwkowalski 29.03.2021 19:56
Zgadzam się, że nie ma podstawowych i na ja ważniejszych informacji. Sam próbowałem dwa miesiące temu telefonicznie załatwić jedna rzecz w UM. Albo nikt nie odbierał telefonów albo się dowiadywałem, że g.... załatwię bo pracownik pracuje zdalnie. Sekretarz pawlaczyk nie potrafił mi wytłumaczyć na czym polega praca zdalna skoro pracownik nie ma łączności telefonicznej z urzędem. Czarno widzę Olesniczan po pandemii.

Oels 29.03.2021 19:04
Utyty spocony dziadziuś w swojej starczej demencji całkowicie odleciał...

. 29.03.2021 20:11
To jest właśnie kpina i Bronsia i jego urzędników w tym "informatorze miejskim" nie ma informacje jak załatwić sprawy urzędowe. Po co taki informator? Tylko po to by znajomi królika mogli zarobić oraz oczywiście dla lansu samego Bronisa. To patologia samorządu.

Zwkowalski 29.03.2021 20:19
Kropka. Zgadzam się. To samo co ty, ale innym językiem napisałem o 19:56.

K 29.03.2021 18:49
Propaganda Bronsia jest coraz większą. Klerykakne radio, sponsorowane artykułu i teraz to. Ale co tam przecież on nie płaci

Ostatnie komentarze
Autor komentarza: Tak byłoTreść komentarza: Pan kandydat - fryzjer, wraz z kolegą, dziś w nocy zdzierał banery przy Dobroszyckiej. Chyba chłopa kamery uchwyciły a dowiedziałem się to od znajomego, który akurat tamtędy przejeżdżał i go rozpoznał.Data dodania komentarza: 28.03.2024, 14:49Źródło komentarza: NASZ NEWS: Komitet wyborczy zawiadamia policjęAutor komentarza: Mieczysław Kozieł.Treść komentarza: Pani Olesniczka : A właściwie powinno być Oleśniczanka , bo Oleśniczka to miejscowość w gm Długołęka, bo za taką się Pani uważa. Skoro była Pani dzieckiem w tamtym okresie , to dlaczego Pani zabiera głos w sprawach o których nie ma pojęcia. Proszę zajrzeć do podręczników historii, tylko nie H i T -ów, pisanych pod dyktando i na potrzeby prezesa. Pisząc, że wszystkiemu winien jest p .B ,ma Pani na myśli obecnego burmistrza ? Jeżeli tak to świadczy tylko o tym, że należy Pani do grona myślących inaczej i nieomylnych. Wszyscy inni są be. Nie będę podawał przykładów, że powstały nowe zakłady, co się zmieniło na lepsze, bo i tak Pani nie przekonam. Pozdrawiam.Data dodania komentarza: 28.03.2024, 12:18Źródło komentarza: Został oskarżony o doprowadzenie DZPS Odra do upadłościAutor komentarza: :(Treść komentarza: Kiełbasa wyborcza - prezes na wylocie - nie stać ich - tam jeszcze pis rządzi :(Data dodania komentarza: 28.03.2024, 12:04Źródło komentarza: Polbus wyremontuje dworzec w Oleśnicy?Autor komentarza: pewne infoTreść komentarza: Problem w tym, że to co pisze Januszek to prowokacja sitwy żeby przedstawić Pana Kołacińskiego w jak najgorszym świetle.Data dodania komentarza: 28.03.2024, 11:43Źródło komentarza: (Przed)ostatnia sesja Rady Miasta OleśnicyAutor komentarza: znowu się zaczęłoTreść komentarza: Coś musi być na rzeczy, pamiętam jak w 2018 roku w noc przedwyborczą pewna pani z pewnym panem zaklejali plakaty Michała Kołacińskiego. Ja to bym przyczaił się na takich delikwentów i nagrał wiadomo przecież wszystkim , że sitwa s.. po gaciach i nie cofnie się przed żadnym obrzydlistwem.Data dodania komentarza: 28.03.2024, 11:41Źródło komentarza: NASZ NEWS: Komitet wyborczy zawiadamia policjęAutor komentarza: Radio ErewanTreść komentarza: Nie komitet wyborczy, tylko listonosz i nie wyrzucał materiałow, tylko wkładal listy.Data dodania komentarza: 28.03.2024, 11:13Źródło komentarza: NASZ NEWS: Komitet wyborczy zawiadamia policję
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Redakcja Oleśnica24.com

Olpress s.c. 56-400 Oleśnica, ul. Młynarska 4B - zobacz szczegóły

Redaktor naczelny: Krzysztof Dziedzic