Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
wtorek, 10 czerwca 2025 08:55
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Fontanny były wizytówką. Dzisiaj wymagają przebudowy (WIDEO)

O problemach z fontanną na 3 Maja we Oleśnicy pisała już "Panorama Oleśnicka". Teraz po raz kolejny tę kwestię porusza Wiesław Mazurkiewicz, miejski aktywista:
Fontanny były wizytówką. Dzisiaj wymagają przebudowy (WIDEO)

Autor: Wiesław Mazurkiewicz

Dzisiaj w samo południe .... Fontanny przy ulicy 3 Maja od czasu budowy nieustannie się psują. Po oddaniu do użytku od razu rozpoczęto naprawy, przebudowę parapetów, oświetlenia itd. 

Dzisiaj nic tam nie działa prawidłowo, od dawna nie są podświetlane i samo otoczenie wymaga przebudowy. 

Najgorsze jest to, że projekt obywatelski, który miał na celu zmianę otoczenia fontanny, został uznany za niezasadny, niepotrzebny. Miejsce, które dawniej było wizytówką Oleśnicy, obecnie wymaga przebudowy.

 



Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

podatnik 09.09.2024 10:01
Nic w tym mieście nie działa jak należy. Zróbmy "Ogród doświadczeń" WoW, ale fajne, tyle kosztowało. Po latach nie działa nic, kolejne miliony pójdą na remont. Park " Olka kolejarza" to samo. "Znaki zodiaku świetlne" nad Stawami i Wodociągami, wraz z siłowniami przy marinie Atol to samo... Można tak wymieniać i wymieniać. Nie ma monitoringu stanu urządzeń przez właściwe jednostki UM i ZBK, nie ma konserwacji. Tylko budowanie, rozwalanie, budowanie, rozwalanie...

Zw-Kowalski 09.09.2024 11:11
@podatnik. Miło mi, że to ty piszesz. Z tobą niejaki @olesniczanin, dr No i wszelkie odmiany gabrysia nie podejmą polemiki. Gdybym to ja napisał to szczurek @olesniczanin od razu wyszedłby z norki i zaczął negować. nawet jak napiszę, że to ziemia krąży wokół słońca to oni w moim komentarzy znajdą jakieś ale. Szacun dla Ciebie. W podobnym tonie jak ty wypowiadali się @K.A. Kowalski, radny Bielański oraz setki innych.

Magda cytuje 09.09.2024 16:46
Zw-Kowalski 09.09.2024 11:11
@podatnik. Miło mi, że to ty piszesz. Z tobą niejaki @olesniczanin, dr No i wszelkie odmiany gabrysia nie podejmą polemiki. Gdybym to ja napisał to szczurek @olesniczanin od razu wyszedłby z norki i zaczął negować. nawet jak napiszę, że to ziemia krąży wokół słońca to oni w moim komentarzy znajdą jakieś ale. Szacun dla Ciebie. W podobnym tonie jak ty wypowiadali się @K.A. Kowalski, radny Bielański oraz setki innych.
Okropne dzieje przyniósł nam czas Syn zabił matkę, brat zabił brata, Mnóstwo Kainów jest pośród nas. Ależ, o Panie, oni niewinni, Choć naszą przyszłość cofnęli wstecz, Inni szatani byli tam czynni: O! rękę karaj, nie ślepy miecz!

Pucio Gucio 09.09.2024 16:48
Magda cytuje 09.09.2024 16:46
Okropne dzieje przyniósł nam czas Syn zabił matkę, brat zabił brata, Mnóstwo Kainów jest pośród nas. Ależ, o Panie, oni niewinni, Choć naszą przyszłość cofnęli wstecz, Inni szatani byli tam czynni: O! rękę karaj, nie ślepy miecz!
Czy zw to ślepy miecz ? Ślepy ,ale winny!

olesniczanin 09.09.2024 07:28
Zbysiu zastanów się co ty piszesz. Najpierw zgadzasz się z @ole, że za komuny inżynierowie mieli wiedzę, a na końcu wyśmiewasz się z Bronsia jakim jest inżynierem. Przecie Bronś studia kończył na komuny to o co kaman w twoim wpisie. Chyba się trochę pogubiłeś.

dr No 09.09.2024 07:32
No bo Zbysiu jest za...a nawet przeciw, tak jak jego wzór trampek!

Ö-vik 09.09.2024 12:59
Komentarz zablokowany

Övik 09.09.2024 08:37
Komentarz zablokowany

zw=kowalski:-) 09.09.2024 09:11
@olesniczanin. Przeczytaj ze zrozumieniem. Mieć wiedzę a ją wykorzystać to potężna różnica. Poza tym ile lat bronś pracował w zawodzie ? Ja mam licencję pilota samolotowego. Ale we współczesnym samolocie gdzie zegary tarczowe wymienione są na cyfrowe mógłbym sobie nie poradzić. A jaki z niego inżynier to udowodnił radny Bielański oraz inni na tym portalu. Dodatkowy efekt jego radosnej twórczości inżynieryjnej macie po każdym większym opadzie deszczu. To wy , przede wszystkim, wylewacie na niego pomyje.

Sony 09.09.2024 13:01
Pilota od tv.

zw-kowalski 09.09.2024 14:11
Do @sony. Jestem przyzwyczajony do twierdzeń takich debili jak ty. Ale mi to "lotto".

zw=kowalski:-) 09.09.2024 09:21
@oleśniczanin. Przeczytaj, jeśli potrafisz czytać ze zrozumieniem, wpis @bob budowniczy z 17:18. I podyskutuj sobie z @bobem.

neolewak 08.09.2024 22:57
Chciałem merytorycznie uzasadnić ze-kowalski jest prawdziwym demagogiem .Ale jestem blokowany

zw=kowalski:-) 08.09.2024 23:52
Neolewak. A myszki z szafy ci nie wychodzą. Pisałem o tym setki razy. program jest niedoskonały. Sam mam setki takich przypadków, gdy nie załączam linków a mój komentarz jest odrzucany z komunikatem , że dodawanie linków jest zabronione. Setki razy zdarza się, że mój komentarz jest odrzucany jako pisany przez bota. Ot. Samo życie. Natomiast na twoim miejscu nie wracałbym do sprawy redaktora Stanisława. Bo prawda może być bolesna dla bliskich redaktora.

neolewak 08.09.2024 22:53
dlaczego blokujecie moje wypowiedzi pod przykrywką że dodawanie linków jest zabronione

Bob budowniczy 08.09.2024 17:18
Bo w Oleśnicy trudno znaleźć coś funkcjonującego prawidłowo. Taka spiscizna po Bronsiu.

ols 08.09.2024 08:45
Za komuny inżynierowie mieli wiedzę, a teraz są nieuki, zwane inżynierami. Wszystko robią za nich programy komputerowe, a "inżynier" nawet się nie pofatyguje zobaczyć, jak wygląda teren w rzeczywistości, mapka najważniejsza, ale warunki pogodowe zrobią swoje, zalewa i już i mamy co mamy. Jaki to musi być bezmózg, że zrobił wodotryski na takiej małej przestrzeni.

zw-kowalski 08.09.2024 10:26
Do @ols. Zgadzam się. Ja piszę inaczej . Niemcy mają inżynierów. Polska ma absolwentów uczelni wyższych z dyplomem inżyniera czy magistra. W Niemczech aby być inżynierem najpierw trzeba przepracować w zawodzie na stanowisku robotniczym a następnie po 2 latach można studiować inżynierię. W PRL aby studiować zaocznie lub wieczorowo było podobnie. A teraz robisz maturę zaocznie i bez praktyki zostajesz zaocznym inżynierem. Masz dowód jakim inżynierem jest brons przy parktour obok stawów.

inż. karwowski 08.09.2024 10:33
Zbysiu, a punkty za 'pochodzenie' dostałeś?

zw-kowalski 08.09.2024 12:47
Karwowski. Wtedy proboszcz nie wystawiał zaświadczeń. Wtedy sędzia Barbara Polak w uzasadnieniu wyroku nie powoływała się na wartości chrześcijańskie.

Stop Wariatom 08.09.2024 20:51
zw-kowalski 08.09.2024 12:47
Karwowski. Wtedy proboszcz nie wystawiał zaświadczeń. Wtedy sędzia Barbara Polak w uzasadnieniu wyroku nie powoływała się na wartości chrześcijańskie.
Nierób!! Bumelant i zakała. Czy wiesz co ci Partia dała? Że gdyby nie Gdyby nie Ludowa Władza, to byś jeszcze w łapciach chadzał , a wokół zaś byłyby błota, nędza, zabobon i ciemnota?!" Słowami J. Szpotańskiego można ocenić poziom wypowiedzi tego zw! Czyste wariactwo!

Koło ZSMP PW 08.09.2024 22:23
Panie inżynierze. Za pochodzenie to dodatkowe punkty na politechnice otrzymał brons.

Mariola 08.09.2024 21:05
zw-kowalski 08.09.2024 10:26
Do @ols. Zgadzam się. Ja piszę inaczej . Niemcy mają inżynierów. Polska ma absolwentów uczelni wyższych z dyplomem inżyniera czy magistra. W Niemczech aby być inżynierem najpierw trzeba przepracować w zawodzie na stanowisku robotniczym a następnie po 2 latach można studiować inżynierię. W PRL aby studiować zaocznie lub wieczorowo było podobnie. A teraz robisz maturę zaocznie i bez praktyki zostajesz zaocznym inżynierem. Masz dowód jakim inżynierem jest brons przy parktour obok stawów.
ten zw to pisze jak zwykle idiotyzmy, niczym Nikodem Dyzma! By zdobyć tytuł inżyniera należy wiedzieć, że rekrutacja na studia w Niemczech składa się z podobnych elementów jak każda aplikacja na studia zagraniczne. Główne wymagania przy rekrutacji, które trzeba spełnić to: Świadectwo Dojrzałości (Świadectwo Maturalne) , Świadectwo Ukończenia Liceum bądź Technikum – w przypadku skończenia Liceum Ogólnokształcącego możesz aplikować na każdy wybrany przez siebie kierunek. W przypadku Technikum możesz aplikować tylko na kierunki będące kontynuacją swojej nauki w szkole Test znajomości językowe

Pucio Gucio 08.09.2024 21:37
Mieszkając tak daleko na Północy bardzo łatwo dostać fiola! Oto mamy dowód!

zw=kowalski:-) 09.09.2024 09:18
Mriola. Mieszkałem w Niemczech kilka lat. Ministerstwo Edukacji w Niemczech uznało mi 5 semestrów politechniki. A ponieważ ukończyłem LO a nie szkołę zawodową musiałem mieć 2 letnią praktykę w zawodzie robotniczym. A zgody na pracę w tamtym czasie nie mogłem otrzymać. Poza tym obowiązuje nie test a certyfikat państwowy. Mittelstufe I. W Polsce bezpośrednio po liceum mogłem studiować inżynierię. Więc to taka subtelna różnica klas między polskim a niemieckim inżynierem. Choć wyjątki się zdarzają.

Mariola 09.09.2024 10:28
To, że mieszkałeś w Niemczech to prawda. A to, że ci co mieszkają na dalekiej Północy dostają z reguły fioła i to potężnego Fijola to drugi fakt! Ja tylko napisałam prawdę!

zw-kowalski 09.09.2024 14:17
@Mariola. Nie mieszkam na dalekiej północy. Mieszkalem w północnej Szwecji. Do Kiruna miałem 700 km. Wystarczy wziąć mapę i sprawdzić. Południe Szwecji to praktycznie to samo co Świnoujście czy Kołobrzeg.

Pucio Gucio 09.09.2024 16:38
zw-kowalski 09.09.2024 14:17
@Mariola. Nie mieszkam na dalekiej północy. Mieszkalem w północnej Szwecji. Do Kiruna miałem 700 km. Wystarczy wziąć mapę i sprawdzić. Południe Szwecji to praktycznie to samo co Świnoujście czy Kołobrzeg.
Wg mojej oceny masz niezłego fioła! Wytrzymać z reniferami to tylko Szwedzi potrafią! Polacy to inna kultura społeczną tak niszczona przez wariatów innej maści?

olesniczanin 09.09.2024 07:26
Zbysiu zastanów się co ty piszesz. Najpierw zgadzasz się z @ole, że za komuny inżynierowie mieli wiedzę, a na końcu wyśmiewasz się z Bronsia jakim jest inżynierem. Przecie Bronś studia kończył na komuny to o co kaman w twoim wpisie. Chyba się trochę pogubiłeś.

prezes ohucki 07.09.2024 22:27
No bo to przecież fontanny, na miarę naszych pierdziszewskich możliwości!

neolewak 07.09.2024 17:58
zw-kowalski -należy na tą osobę uważać.Miałem z nim styczność odnośnie kwestionowania że śp. dyrektor Dziedzic został usunięty ze stanowiska za odmowę wykonania polecenia sb -czyli zdjęcia krzyża,Postąpił słusznie odmówił takich osób jest coraz mniej

zw=kowalski:-) 08.09.2024 00:12
Neolewak. Demagogu. Nie kwestionowałem. Napisałem, że ja takiego zdarzenia nie pamiętam. Do SP nr 3 chodziłem do 1975 roku. I do tego czasu nikt z mojej klasy tego nie pamiętał. Natomiast później wyjaśniłeś , że to było w latach 80 tych. I wtedy tego nie kwestionowałem. Wtedy nie było mnie w Oleśnicy.

To Chamy! 08.09.2024 21:16
zw=kowalski:-) 08.09.2024 00:12
Neolewak. Demagogu. Nie kwestionowałem. Napisałem, że ja takiego zdarzenia nie pamiętam. Do SP nr 3 chodziłem do 1975 roku. I do tego czasu nikt z mojej klasy tego nie pamiętał. Natomiast później wyjaśniłeś , że to było w latach 80 tych. I wtedy tego nie kwestionowałem. Wtedy nie było mnie w Oleśnicy.
SB zapomniała zaraportować zw co wyczyniała w tamtych latach?! Czy już wtedy byłeś w tych strukturach, że zapomnieli ciebie powiadomić??

Stop Folksdojczom 09.09.2024 07:35
Tak w SB" służyło się Polsce?!"

Hydraulik 07.09.2024 15:18
Fontanna wody propagandowej wylewa się z Ratusza, a oni nie znoszą konkurencji.

zw=kowalski:-) 07.09.2024 12:25
Były miejsca w Oleśnicy które miały swój klimat. Nastał koleś z ościennego powiatu i się zaczęło robienie dziwnych rzeczy na wzór "wsiowy". Pamiętam co trunkowy radny powiedział na temat pomnika z okazji pierwszego lotu w kosmos. Więc macie to na co sobie przez trzydzieści lat zapracowaliście.

Komunistyczną Ciemnota 08.09.2024 14:36
zw=kowalski:-) 07.09.2024 12:25
Były miejsca w Oleśnicy które miały swój klimat. Nastał koleś z ościennego powiatu i się zaczęło robienie dziwnych rzeczy na wzór "wsiowy". Pamiętam co trunkowy radny powiedział na temat pomnika z okazji pierwszego lotu w kosmos. Więc macie to na co sobie przez trzydzieści lat zapracowaliście.
Nierób!! Bumelantg i zakała. Czy wiesz co ci Partia dała?Że gdyby nie Ludoea Władza, to byś jeszcze w łapciach chadzał , a wokół zaś byłyby błota, nędza, zabobon i ciemnota?!" Słowami J. Szpotańskiego można ocenić poziom wypowiedzi tego zw!

Komunistyczne niuchy 09.09.2024 21:16
Komunistyczną Ciemnota 08.09.2024 14:36
Nierób!! Bumelantg i zakała. Czy wiesz co ci Partia dała?Że gdyby nie Ludoea Władza, to byś jeszcze w łapciach chadzał , a wokół zaś byłyby błota, nędza, zabobon i ciemnota?!" Słowami J. Szpotańskiego można ocenić poziom wypowiedzi tego zw!
zw! A pamiętasz ten zapach za komuny " Ni komora gazowa, ni sracz podmiejski pełen łajna"?

zw-kowalski 09.09.2024 21:50
Do @Komunistyczne... Tak było jacy byli mieszkańcy. PRL tworzyło około 40 mln mieszkańców. Nie sami członkowie PZPR, ZOMO, milicji czy SB.

Pucio Gucio 10.09.2024 14:54
zw-kowalski 09.09.2024 21:50
Do @Komunistyczne... Tak było jacy byli mieszkańcy. PRL tworzyło około 40 mln mieszkańców. Nie sami członkowie PZPR, ZOMO, milicji czy SB.
To prawie 3 miliony komunistów wraz konfidentami, z idiotami rozsiewało tę woń, nad wonie - ni komora gazową, ni sracz podmiejski pełen łajna!

zw-kowalski 10.09.2024 15:55
Do @gucio. I twierdzisz, że niecałe 3 miliony narzuciły swoje zdanie 40 mln mieszkańcom Polski. To co z wami mieszkańcami Polski jest nie tak ? Pamiętam tamte czasy i pamiętam, że najgorsi byli ci rzekomo bezpartyjni. Pamiętam, że w pochodach 1 Maja szli prawie wszyscy. W tym Jarosław Kaczyński. I nagle teraz większość twierdzi, że ktoś ich do czegoś przymusił. Później większość chciała NATO i UE. I tak cały czas całujecie w cztery litery silniejszego. To może potrzebna jest wam zbiorowa terapia ?

Stop Folksdojczom 10.09.2024 22:28
zw-kowalski 10.09.2024 15:55
Do @gucio. I twierdzisz, że niecałe 3 miliony narzuciły swoje zdanie 40 mln mieszkańcom Polski. To co z wami mieszkańcami Polski jest nie tak ? Pamiętam tamte czasy i pamiętam, że najgorsi byli ci rzekomo bezpartyjni. Pamiętam, że w pochodach 1 Maja szli prawie wszyscy. W tym Jarosław Kaczyński. I nagle teraz większość twierdzi, że ktoś ich do czegoś przymusił. Później większość chciała NATO i UE. I tak cały czas całujecie w cztery litery silniejszego. To może potrzebna jest wam zbiorowa terapia ?
Jeśli do więzień trafiali wybitni przedwojenni politycy, zasłużeni działacze ruchu oporu (Witold Pilecki, żołnierz dwóch wojen światowych, wojny polsko-bolszewickiej, ochotnik do obozu koncentracyjnego Auschwitz-Birkenau o katowniach UB powie do żony: Przy tym Oświęcim to była igraszka…), to czego mógł się spodziewać zwykły, przeciętny, mający żonę i dzieci obywatel… Samych Ruskich zostało w Polsce po wojnie ponad 72000 komunistów osadzonych w służbach posuwających się do morderstw polskiej inteligencji, przedstawicieli Kościoła i itp.! zw! Nie wiedziałeś o tych faktach?? Na inteligentów delegowano woźnych, motorniczych czy kierowców autobusów jak we Wrocławiu! Wielu Polaków zachowało Wartości!

Ostatnie komentarze
Autor komentarza: KrzysztofTreść komentarza: Nie wiem kto wspiera ten portal , ale małe sprostowanie Pan Prezydent Nawrocki jest ścigany przez służby rosyjskie za działania w IPN , to jest informacja do sprawdzenia , nie wypisuj kolego , koleżanko głupot przestań sieć nieprawdę bo złoże zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa , za pomówienia i zniesławienia mamy odpowiedni paragraf i za sianie paniki i namawianie do przemocy . Żałuję tylko ,ze ten portal stał się taki kaumuszy , nic dziwnego Oleśnica była jest i chyba pozostanie wierna liberalno -lewicowym poglądom . Wszystko OK ale trzeba pisać prawdęData dodania komentarza: 10.06.2025, 08:45Źródło komentarza: Starosta czuje się znieważonaAutor komentarza: Głupota UE !Treść komentarza: Jednym z przesłań Pana książki jest to, że żaden kraj nie poprawił sobie sytuacji demograficznej przez masowe ściąganie imigrantów. Pana zdaniem imigracja jest wręcz szkodliwa. Dlaczego? To jest, moim zdaniem, najgorsze z rozwiązań. Wyobraźmy sobie na przykład sytuację, w której mamy misie panda w Chinach. Co robią Chińczycy, żeby uratować te urocze zwierzęta? Czy sprowadzają na przykład na misie polarne i nasze brązowe, leśne niedźwiadki? Czy w jakikolwiek sposób populacja misiów panda wzrośnie wtedy, gdy sprowadzimy do Chin misie z Europy albo z Arktyki? To jest nielogiczne. Żadne dane obiektywne nie wskazują na to, że emigranci rozwiązują jakikolwiek problem związany z niską dzietnością i starzeniem się społeczeństwa. Nie poprawiają, nie odmładzają populacji. Wręcz odwrotnie, masowe sprowadzanie imigrantów przyspiesza starzenie się populacji miejscowej. Badania pokazują, że masowa migracja nie likwiduje problemów z siłą roboczą. Do Niemiec masowo zaczęto sprowadzać imigrantów w połowie lat 60., akurat wtedy, kiedy Niemcy mieli całkiem sporo swoich dzieci. Obecnie mamy około 21 milionów ludzi w Niemczech, którzy są pochodzenia emigranckiego lub są emigrantami. I co się teraz dzieje? Niemiecka minister jedzie do Afryki, by znaleźć chętnych do przesiedlania się. Niemieccy politycy mówią o konieczności sprowadzania kolejnych 400 czy 500 tysięcy ludzi rocznie. To znaczy że dotychczasowa polityka masowego importu ludzi niczego nie rozwiązała. Co więcej, miejscowi mają mniej dzieci, kiedy sprowadza się masowo imigrantów i tworzy niewyobrażalne problemy integracyjne. Odpowiada autor R. Nowakowski !Data dodania komentarza: 10.06.2025, 08:43Źródło komentarza: Dla dzieci w SpalicachAutor komentarza: Fakt !!Treść komentarza: Tak się kończy zawsze demoliberalizm-, ta lewicowa ideologia – wymieraniem rdzennej ludności. Polacy mają więcej błyskotek, dostali brukselską „wolność”, dobrowolnie ogłupiają się zdegenerowaną podkulturą i choć zawierają małżeństwa, to nie chcą mieć dzieci. W czerwcu 2023 roku urodziło się 23,1 tysięcy dzieci – podał GUS. To oznacza, że w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy (od lipca 2022 roku do czerwca 2023 roku) w kraju urodziło się ich ok. 290,9 tysięcy. Jeszcze w 1995 roku na świat przybyło w Polsce ponad pół miliona osób (574,7 tysięcy urodzeń).Data dodania komentarza: 10.06.2025, 08:38Źródło komentarza: Dla dzieci w SpalicachAutor komentarza: O Boże !Treść komentarza: Czy na kulturę antynatalistyczną i efekt, jaki mamy, miała wpływ agenda takich mediów, jak „Gazeta Wyborcza” czy TVN, które to media namieszały w głowach kobietom, promując model wyzwolonych kobiet bez dzieci, z karierą, a jednocześnie równając wielodzietność z patologią? Moim zdaniem tak. „Gazeta Wyborcza” kreowała jakiś zupełnie nierealny obraz rodziny, nierealny obraz kobiety czy tak zwanej samorealizacji, nieoparty na żadnych faktach czy badaniach. Nie ulega wątpliwości, że duże znaczenie ma promocja tak zwanego nowoczesnego stylu życia. To samo można by powiedzieć o TVN. Bardzo duże znaczenie ma to, jakie seriale czy filmy ludzie oglądają. Może to się wydawać dziwne, ale na przykład są bardzo szczegółowe i ciekawe badania z Brazylii, które wykazały, jak opery mydlane wpłynęły na spadek dzietności w tym kraju. A był on dramatyczny, gdyż z szóstki dzieci spadło im do 1,5 obecnie. Te nieszczęsne seriale wpłynęły na postrzeganie rodziny w taki sposób, że nawet w fawelach nie rodzą się dzieci. Wszystkie te seriale to także tworzenie niewyobrażalnych oczekiwań. Mamy 25-latka, który jest multimilionerem, skończył pięć fakultetów, zna 10 języków i generalnie nic nie robi. Który realny młodzieniec może konkurować z serialowym „człowiekiem sukcesu”? Co zaś do równania wielodzietności z patologią – oczywiście że była często tworzona taka zbitka. Przecież Leszek Miller mówił, że wielodzietność to patologia. Czy były jakieś ciekawe programy w TVN, gdzie mówiono o rodzinach wielodzietnych na przykład muzykujących, wielodzietnych rodzinach chodzących na grzyby i realizujących inne pasje? Czy „Gazeta Wyborcza” opisywała przesympatyczne rodziny wielodzietne tryskające energią i świetnym humorem? A przecież przebywanie w otoczeniu rodzin wielodzietnych to naprawdę wielka przyjemność. Widzi się, jakie są fantastyczne relacje między dziećmi, jak ta rodzina funkcjonuje, jak sobie pomaga. Niczego takiego nie było w tych mediach. Miała być tylko tak zwana samorealizacja singli. Odpowiada R. NowakowskiData dodania komentarza: 10.06.2025, 08:29Źródło komentarza: Dla dzieci w SpalicachAutor komentarza: R. NowakowskiTreść komentarza: Przez 20 lat, kiedy Polska była członkiem Unii Europejskiej, liczba ludności w Polsce spadła o 4 proc. Czy członkostwo miało na to jakiś wpływ? Miało ogromny wpływ, choćby z tego powodu, że z Polski po 2004 roku wyjechało za granicę do krajów członkowskich bardzo dużo ludzi. Szacuje się ich liczbę na prawie 3 miliony. Głównie byli to młodzi Polacy z tzw. drugiego wyżu demograficznego. W latach 80. po pewnym spadku dzietności, zaczął on znowu rosnąć i rodziło nam się po 720 tysięcy dzieci rocznie. Ci ludzie to było nasze największe bogactwo. Oddaliśmy ich za granicę i to za darmo. To są ludzie, których dzieci rodziły się już na obczyźnie, zamiast przychodzić na świat w Polsce.Data dodania komentarza: 10.06.2025, 08:25Źródło komentarza: Dla dzieci w SpalicachAutor komentarza: Boże Ratuj Polskę !Treść komentarza: Czy na kulturę antynatalistyczną i efekt, jaki mamy, miała wpływ agenda takich mediów, jak „Gazeta Wyborcza” czy TVN, które to media namieszały w głowach kobietom, promując model wyzwolonych kobiet bez dzieci, z karierą, a jednocześnie równając wielodzietność z patologią? Moim zdaniem tak. „Gazeta Wyborcza” kreowała jakiś zupełnie nierealny obraz rodziny, nierealny obraz kobiety czy tak zwanej samorealizacji, nieoparty na żadnych faktach czy badaniach. Nie ulega wątpliwości, że duże znaczenie ma promocja tak zwanego nowoczesnego stylu życia. To samo można by powiedzieć o TVN. Bardzo duże znaczenie ma to, jakie seriale czy filmy ludzie oglądają. Może to się wydawać dziwne, ale na przykład są bardzo szczegółowe i ciekawe badania z Brazylii, które wykazały, jak opery mydlane wpłynęły na spadek dzietności w tym kraju. A był on dramatyczny, gdyż z szóstki dzieci spadło im do 1,5 obecnie. Te nieszczęsne seriale wpłynęły na postrzeganie rodziny w taki sposób, że nawet w fawelach nie rodzą się dzieci. Wszystkie te seriale to także tworzenie niewyobrażalnych oczekiwań. Mamy 25-latka, który jest multimilionerem, skończył pięć fakultetów, zna 10 języków i generalnie nic nie robi. Który realny młodzieniec może konkurować z serialowym „człowiekiem sukcesu”? Odpowiadał Radomir Nowakowski.Data dodania komentarza: 10.06.2025, 08:24Źródło komentarza: Dla dzieci w Spalicach
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Redakcja Oleśnica24.com

Olpress s.c. 56-400 Oleśnica, ul. Młynarska 4B - zobacz szczegóły

Redaktor naczelny: Krzysztof Dziedzic